luni, 18 februarie 2013

La tara


La ţară , praful de pe uliţe este ecologic . In batatura la Gogu , se framantă si se coace zilnic . Ecologic . Un cocos tanar , plin de ifose , amageste gainile batrane cu promisiuni pintenate , fugarindu-le pana la intrarea in magazin .
-Fir'ai al dracu cu sufletu' din tine , striga Veta . Pa toate le-ai bosorogit ! Te tai !
Veta are treba cu musteriii . Isi ia caietul din magazie si un snop de chei . Intra in magazin urmata indeaproape de un batranel garbovit , imbracat de oras .
   -Ce-i cu matale asa gatit 'nea Ifrime ? Hmm ? Ai fost la oras vad , deduce Veta .
  -Am fost Veto .., am fost , raspunde mosneagu' cu teama .Am fost la prevederi , da' sa stii ca n'am sa-ţ dau toti banii..Mai raman pentru luna viitoare ..Ia colea trei milioane si daca mi-o mai trimite  fata ceva , ti-i dau mai devreme si p'ailalti ..N'am ! Uite cuponu' !
Intr-adevar , nea Ifrim scoase din buzunarul camasii un cupon de pensie nou-nout, considerand ca agest gest sensibil , il va absolvi de mania Vetei .
 -Mi-au oprit la casa de pensii doua milioane , mai spuse batranul . Uite chitanta !
 Si scoase mos Ifrim din alt buzunar chitanta doveditoare de buna credinta . Intr-o mana tinea chitanta si cu degetul aratator al celeilalte indica cu precizie locul unde se gaseau cele doua sute de lei atat in cifre , dar si in litere . Nadejdea ca Veta se va arata intelegatoare fata de aceasta situatie neprevazuta , lasandu'i un loc in caietul sperantei , ii sclipea in ochii decolorati de batranete . Veta cerceta cu luare aminte atat banii mosului cat si actele prezentate ca justificatoare . Isi incrunta sprancenele intr-atat de tare , incat i se vedea pe tampla pulsand o vena . Se uita cand la mos Ifrim , cand la hartii . Privirea Vetei spunea multe . Nimic de bine . Vena pulsanda , deasemenea . Mos Ifrim gandi ca este vorba de milionul lipsa din contabilitatea ultimelor minute . Cuponul de pensie masura fix sasesute trei lei . Poprirea justificata de chitanta , douasute de lei . Mos Ifrim se prezentase la Veta doar cu treisute de lei . Ecuatia se prezenta Vetei cu minus o suta trei lei . Ochii stralucind a speranta ai mosului se vedeau amenintati de vena pulsand apocalipsa , a Vetei .
  -Am oprit un milion pentru medicamente , Veto . Da' mai am cateva ..Ia-i si p'astia , mai spuse mos Ifrim cautand in alt buzunar hartia de o suta de lei .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu