vineri, 23 aprilie 2010

Variatiuni rusesti.

Fiecare cetatean sta sub apasarea unei coloane de aer care cantareste doua sute paisprezece kilograme!E un fapt stiintific., medical.Gandeste-te numai! Doua sute paisprezece kilograme! Si te apasa zi si noapte.., mai ales noaptea! Dorm prost! Am o inima prea mare...vreau sa mor.Prezint toate simptomele banale ale indragostitului: lipsa de pofta de mancare, insomnie si mania de a compune versuri.Asculta ce-am fabricat azi noapte la lumina sovaielnica a becului electric: "Mi-aduc aminte sfanta clipa, 'nainte'mi tu te-ai aratat, vedenie ce piere'n pripa,al frumusetii duh curat. " Asa'i ca'i frumos? Am talent , nu? Ei bine, abia in zori , dupa ce-am terminat de scris ultimul vers, mi-am adus aminte ca poezia asta a mai scris'o Puskin ! E permis unui clasic sa'ti faca asemenea figura?.... Ufff.., uite-asa traiesc ..corpul meu este inscris la adresa din buletin ,iar sufletul meu rataceste.., nu'i mai arde de nimic..Si in afara de asta , ma mai apasa si coloana atmosferica.. Am trimis ticaloasei telegrame de trei sute cincizeci de ruble si n'am primit raspuns nici macar de cincizeci de copeici! Si asta sa mi-o faca mie, mie care am fost iubit de gospodine, de femei de serviciu, de vaduve si chiar de o femeie-tehnician dentist! Nu vreau sa ma duc la ea din pricina sfielii ce mi-o da mandria...Cu toate astea, am sa;i trimit o scrisoare ,sa banuiasca si dumneaei cum sta treaba....
"Draga mea Alexandra Varvara Petrovna...,nu vreau sa renunt la mirosul tau puturos din cauze de transpiratie si respiratie, la ciorbele si sarmalele si scrumbiile si piftiile si tocanitele din gasca si lichiorurile din tot felu' de fructe si arome si chiftelutele pe care tu le faci cu manutele tale..,nu vreau sa renunt la cele o suta treizeci de kilograme pe care le porti cu o demnitate infricosatoare..,la spaima ca am sa-mi gasesc sfarsitul in imensitatea sanilor tai, la perioada aceea a lunii cand injuri toti sfintii cunoscuti si necunoscuti ca nu te-ai nascut barbat..,la momentele cand imi arati cat de mult ma iubesti si ma saruti cu patima, netinand cont ca doar cu cateva secunde in urma ai inghitit o lingura mare de fasole batuta cu usturoi..,la jocul de-a v'ati ascunselea in pat , cand de fapt intreg orasul n'ar fi suficient ca ascunzatoare pentru tine...Scumpa mea comoara Varvara Petrovna...,te rog sa ma ierti ca am baut banii de porc...promit ca am sa ma'ndrept si ca niciodata n'am sa te mai dezamagesc....
... cu drag si speranta ,vesnicul tau prieten si sot Aliosa Andreevici Petrov. "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu